Lambo Veneno
İtalyan zehiri büyük lokma peşinde
Cenevre Motor Show’un arifesiydi. VW ailesi, özenle, faydacı olarak nitelendirebileceğimiz MQB temelli tasarımlarını, sedanlarını ve hatchbacklerini salona yerleştiriyordu. Sıra Lamborghini’ye geldiğinde bir boğa hakkında kavga gürültü koptu. Bahsedilen boğanın adı Veneno’ydu. Tarihin en güçlü ve hızlı boğalarından biri… Veneno, 1914 yılında bir matadorun ölümüne yol açmıştı. Yani o katil bir boğaydı. Gördüğümüz kadarıyla, İtalyanlar bu tür yaratıkların isimlerini araçlarına fısıldamayı seviyorlar.
Eğer ürettiğiniz özel versiyon bir hiper otomobilse ve korkunç bir isim vermekte kararlıysanız Veneno son derece uygun bir isim. Aventador temelleri üstünde yükselen Veneno’dan sadece üç adet üretilecek ve trafikte kullanımı da yasal olacak. Eh ne de olsa Lambo’nun 50. yılını kutluyoruz. Biraz jöle ve dondurma da yeterli olurdu ama madem Lamborghini başka şeyleri tercih ediyor, biz de uyarız.
Veneno, Aventador’un 12 silindirli, 6.5 litrelik, 354 km/s son sürate ulaşabilen 739 beygirlik motoruyla donatılmış. 4WD sistemi de aynı ve bu araçta ayrıca karbon monokok şasiye ve itme koluyla harekete geçen süspansiyon sistemine de rastlamak mümkün. 3 milyon Euro gibi (vergiler hariç) fahiş bir fiyat etiketi ile satışa sunulsa da; üç zengin kontejyanı doldurmuş bile.
Geliştiriciler, bir yarış otomobili tasarladıklarını düşünmekten hoşlanıyor gibiler. Bumeranga benzeyen farlar ve keskin kenarlar mutluluk haplarını almayı unutan bir Le Mans aracını çağrıştırıyor. Köpekbalığına benzeyen sırtı ve tavan ıvır zıvırları, Audi R18’den izler taşıyor. Ön yüz mükemmel hava girişi ve yere basma kuvveti için tasarlanmış. Şişkin kavisler, rüzgardan kaynaklanan tepkimeyi düşürüyor ve yerçekimine meydan okuyor. Alt gövde pürüzsüz ve keskin. Arka kanat ise tramplen gibi kalın olmasına ek olarak ayarlanabiliyor. Alaşım jantlar bile (arkada 20, önde 21 inç), kırmızı jant kilit segmanları ile hava akışını türbün gibi yönlendiriyorlar. Karbon seramik frenler ise olmazsa olmazlar arasında.
Üç model de şimdiden satılmış olmasına rağmen, önümüzdeki örnek diğerlerinden farklı tasarlanmış. Şasinin numarası “sıfır” ve geleceği belirsiz. Eğer pervasızca çek yazıyorsanız ve Lambo’yu ikna etmeyi başarabilirseniz, tarihin bir parçası sizin olabilir. Sayfanın altında sağda yer alan otomobile dikkatle göz atın. Aventador J’yi hatırlıyor musunuz? O türünün tek örneğiydi, muhtemelen bir zengin için üretilmişti ve böylece geride durabildi. İnternette yaptığımız “sinsi” gezintiler sırasında, Aventador J’deki devrimsel karbon yapıya Veneno’da da rastladık.
Sonra Sesto Elemento ile karşılaştık. Gallordo’nun yeniden yapılandırılmışı ve bolca karbon fiberden faydalanılmış versiyonuydu. 2010’da “Teknik gelişimi” gözler önüne seriyordu. Bir yıl sonra Lamborghini’nin patronu Stephan Winkellmann, 20 sipariş aldıklarını ve araçların tanesini 2 milyon Euro’dan sattıklarını itiraf etti. Sesto gibi Veneno da, geleceğin teknolojileri ve özel sürümleriyle anılacak. Her şey beklendiği gibi gerçekleşirse, Veneno, deli gömleğini yırtıp atmakla kalmayıp, Aventador’u da ateşe verecek.