ÖLÜM VE YAŞAM
İddiaya varız ki kimse hayatında bu kadar net olmamıştır. Mercedes-Benz, dünyanın en iyi otomobilini ürettiğini söylüyor. Bu en az ölüm ve yaşam kadar net bir olgu.
Airbus’un Hamburg’daki üretim üssünde önce Airbus uçaklarını inceleyip ardından Mercedes basın toplantısına geçiyoruz. Muhteşem bir sunumdan sonra devasa sahne ortadan ikiye bölünüyor. Mercedes-Benz’in yeni S – Sınıfı için burada hazır bulunan 1000’e yakın basın mensubu nefeslerini tutmuş aracın gelmesini bekliyor. Sahne ikiye iki yana açılınca karşımızdaki sahne şu oluyor: Arkada Airbus’ın en büyük uçaklarından A380 ve hemen önünde bir SLS. Formula 1 yarışlarında güvenlik aracı olarak görev alan kurşun gri renkteki SLS’in yanında ise bizim buzdolabı beyazı kıyafetiyle Stig bekliyor. O meşhur bakışından sonra basın mensuplarının da şuursuzca çığlıkları arasında Stig, SLS’in içine biniyor. Sağnak yağmur altında biraz ıslanan kahramanımız, SLS’in arka tekerlerini harekete geçirip güzel bir spinle uzaklaşıyor. Hemen ardından havai fişekler patlıyor ve Mercedes-Benz’in üretim gamındaki tüm otomobiller sırasıyla sahneye doğru geliyor. Bu, Mercedes-Benz yetkililerinin söylediğine göre “Dünya’nın en iyi otomobili” ve bu yüzden tüm modellerin üzerindeki S-Klasse’yi iyi lanse etmeliler. Tüm araçlar durduğunda SLS kortejinde iki farklı S Sınıfı otomobili geliyor. Biz kenardan köşeden araçların gelmesini beklerken, Mercedes-Benz olağan dışı bir şekilde araçları karşımıza çıkarıyor. Tam bitti derken arka koltuktan Alicia Keys çıkıyor ve bizlere mini bir konser veriyor. Bu kadar hazırlık sizce boşa mı?
Mercedes-Benz, 110’dan fazla sayfalık basın bülteniyle, dünyanın en detaylı otomobillerinden birini bizlere sunuyor. TopGear haricindeki dergileri okuyorsanız bilirsiniz; Genelde “Amiral Gemisi” lakabını kullanırlar. Bunu sıradan otomobiller yerine bizce S – Sınıfı için söylemeliler. Çünkü bu araç, geçmişten günümüze onlarca ünlü ismi taşıyan ve gelecekte de taşımaya devam edeceğini düşündüğümüz otomobil. Yeni S – Sınıfını özetlemek için bile bize en az 50 sayfa gerekir. Ama yine de onu size kısa bilgilerle tanıtacağız. Yeni S – Sınıfı 3 farklı motorla sunuluyor. Bunlar S350 BlueTEC, S400 Hybrid, ve S500. Türkiye’ye tüm motorlar getirilecek ama yüksek satış hedefi olarak S350’den medet umuluyor.
“BU ARAÇ, DÜNYANIN EN İYİ OTOMOBİLİ ÜNVANI İÇİN ADAY OLABİLİR”
Bir S sınıfının görünüşü iyi olmalı ama onu satın alanlar aslında arka koltuk müdavimleri. Bu otomobil size uzay mekiğinin kapısını aralıyor. Arka koltuklarda masaj yaptırmak, koltuk ısıtıcıyı çalıştırmak, evinizdeki TV koltuğu gibi alt kısımdan calf’lerinizi dinlendirmek mümkün. Apple iPhone ya da Mercedes-Benz’in opsiyonel olarak sunduğu telefondaki aplikasyon yardımıyla tüm bu sistemi bluetooth bağlantısıyla yönetme şansınız da var.
Sürücü koltuğunda ise bizleri iki kollu direksiyon simidi karşılıyor. Mercedes’in bir çok coupe otomobilinde gördüğümüz italik şekildeki Mercedes-Benz yazısı da direksiyonun en altında bulunuyor. Aracın tüm bilgilerini takip edebildiğimiz ekran ise 30.7 cm’lik bir üniteyle orta konsola monte edilmiş. Sağ ve sol koltukta oturanlar için ayrı görüntü yansıtabilme imkanı da var. Kadranlar da aynı şekilde dijital bir ünite içinde yer alıyor. Adeta mobil bir konser salonu olan S – Sınıfının kapılarında, koltuk altlarında, konsolda ve hatta tavanda Burmster Surround ses sisteminin hoparlörleri bulunuyor.
Mercedes-Benz’in bu otomobilde özellikle belirttiği şey de elbette güvenlikti. Pre-Safe adını verdikleri konsept sistemin bir türünü 10 yıl önce duyuran Mercedes, artık tam manasıyla bu sistemi kullanıyor.PRE-SAFE sisteminde araç, insan ile diğer cisimleri ayırt ederek 50 km/s hıza kadar sürücü fren yapmasa bile aracı durdurabiliyor. Aynı zamanda aktif şeritte tutma asistanı, adaptif uzun far asistanı, gece görüş asistanı gibi önemli güvenlik özellikleri de bulunuyor. İki farklı uzunlukta üretilecek olan S Serisi, Çin’de sadece uzun olarak satışa sunulacak. Kısa ve uzun versiyonlar arasındaki fark 130 mm olurken, kısa versiyona W222, uzun versiyona ise V222 kasa ismi veriliyor. 0.24 Cd’lik bir rüzgar direnciyle yol verisyonu bir otomobildeki en düşük değerlerden birine sahip olan S – Sınıfı, bu sayede yakıt tüketimini de bir hayli düşürmüş. Örneğin V6 motoruyla 620 Nm ve 258 bg’lik performans değerlerine sahip olan S350 BlueTEC, 100 km’de ortalama 5.0 lt yakıt tüketimine sahip. Bunun yanı sıra CO2 emisyon değerleri de 158 gr/km olarak açıklanıyor. Hibrit alüminyum şasiye sahip olan S – Sınıfı, 1975 kg ağırlığına rağmen 0’dan 100 km/s’ye 6.8 sn’de ulaşıyor.
Mercedes-Benz’in 2012’de aldığı 2200 patentten 600’ünün güvenlik önlemleri adına olduğunu ve bir çoğunun S – Sınıfı’na entegre edilmesi bile bu otomobilin ne amaçla üretildiğini gösteriyor. Ölümle yaşam arasındaki çizgide kimileri işi şansa bırakır, kimileri de Mercedes-Benz’e…