Volvo v40

22.07.2013 02:31

Bu yıl yeni kategoriler de eklendi ve her otomobiliyle konusunda ilklere imza atan Volvo “Yılın Güvenli Otomobili” kategorisinde V40 ile birinci oldu. V40’ı aslında bundan 8 ay önce İtalya’da kullanmıştım. Teknoloji bir kenara İsveç’li mühendisler adeta hayal güçlerini konuşturup bu otomobili üretmiş. Otomobillerde güvenlik konusunda karşımıza çıkan her ne varsa emin olun ki %90’ını Volvo icat etmiştir. V40’la da bunu kanıtlıyor. Bir yaya ile çarpışma esnasında kaput dışına patlayan airbag icat ettiler ve işin ilginç tarafı bu otomobille araç içinde sizi koruduğu kadar dışarıda çarpacağınız bireylere de önem vermeye başlayan bir firma oldu. Airbag patlaması kimine göre avantajlı kimine göre de maliyetli olarak algılanıyor. Türk mantığı maalesef böyle düşünüyor. Evet maliyetli ama altımızdaki otomobiller mili saniye süreleriyle sizi nasıl hayatta tutabilirim diye çabalıyor. Volvo konuyu abartıp sizi de düşünerek maliyetleri minimuma indirmiş. Yolda bir hayvana, taşa ya da farklı bir cisime çarptığınızda kaput üstündeki airbag patlamıyor. Sadece insan olduğunda sistemi devreye sokuyor. Ön camın orta en üst kısmında yer alan sensörler bu otomobilin beynini oluşturuyor. Öndeki araçla olan mesafe, şeritten çıktığınızda uyarı sistemi, belirli bir hıza kadar kendi kendine fren yapma, arkadan gelen otomobillerin sezilmesi gibi bir çok teknik bilgi bu bölümde harmanlanıyor ve fren mesafenizin olmadığı durumlarda içinde bulunduğunuz duruma kendi müdahale ediyor. Kısacası ne yapıp yapıp hayatta kalmanızı sağlıyor.

Volvo V40 T3 Surus Izlenimleri Top Gear Turkiye (6)Gelelim bu otomobilin detaylarına. Test aracımız T3 ismi verilen 1596 cc hacminde 4 silindirli turbo beslemeli bir motora sahip. 0-100 km/s hızlanması 8.8 sn ve hızlanırken çıkardığı homurtular keyif veriyor. Maksimum hızı 210 km/s ve 4 vitesten sonra aracın biraz hantal kaldığını düşünüyorum. 5700 d/dak’da 150 bg üreten T3 motor 1600-4000 d/dak arasında da 240 Nm tork sunuyor. Bu rakam overboost ile +30 Nm olarak yansıyor. 6 ileri manuel şanzımanla sunulan V40, vites geçişlerindeki rahatlığıyla da kullanımı kolaylaştırıyor. Eğer bu otomobilin makine dairesini yönetiyorsanız bilmeniz gereken bir şey var. Orta konsolun en altında yer alan güvenlik sistemi butonları devrede olmalı… Göz yanılgısıyla trafiğin durduğunu anlayamadığınızda dahi çarpma ihtimalinize karşı sizi hem göz hizanızda ışıkla hem de sesle uyarıyor. Şerit dışına çıkacak gibi olursanız, sinyal vermediğiniz için direksiyonu titretecek ve çok hafif direksiyonu ters istikamete döndürecek. Volvo V40, yoldaki hız tabelalarını da okuyabilen bir otomobil olduğu kadranına sürekli hangi hızda gitmeniz gerektiğini yansıtıyor. Bu sayede adaptif hız sabitleyicisini hangi hıza ayarlamanız gerektiğini görebiliyorsunuz. Yeri gelmişken hız sabitleyiciden de bahsedeyim. Bu bence yüz yılın buluşudur. Siz Cruise Control’da bir hız belirliyorsunuz ve önünüzdeki aracın hızına göre mesafe ayarı da yapıp sadece direksiyona hakimiyet kuruyorsunuz. Önünüzdeki araç yavaşlıyor mu? V40, otomatik olarak fren yapıyor ve ilk ayarladığınız mesafeyi koruyor. Önünüzdeki araç hızlandığında da tekrar ilk belirlemiş olduğunuz hız sınırına kadar gaz pedalına basıyor. Dahice bir buluş ve artık tüm otomobillerde kullanılmasının yeri geldi. Bu sayede trafik kazalarının bile azalacağını düşünüyorum.